جام سیمای ایران

ساخت وبلاگ

شنبه 29 اسفند 1394 ساعت 16:59

دست‌اندرکاران تولید سریال «همسفر خورشید» که داستانی را در ایران و هند روایت می‌کند، به کارگردانی علی شاه‌حاتمی ساخته شده است .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 214 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:19

به گزارش جام جم سیما، «بیمار استاندارد»، «زعفرانی» و «قرعه» مجموعه‌های نوروز 95 هستند که پیشتر معرفی شده‌اند و به ترتیب از شبکه یک، دو و سه سیما به روی آنتن خواهند رفت.

سریال طنز «قرعه» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمود اتحادی از امشب، هر شب ساعت 20و45 دقیقه از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت هاشمی، نسرین نصرتی، سحر ولدیگی، پرستو گلستانی، محمدرضا علیمردانی، اشکان اشتیاق، غلامرضا نیک‌خواه و ... از بازیگران مجموعه نوروزی شبکه سوم هستند.

شبکه دو سیما هم سریال «زعفرانی» کاری از حامد محمدی را برای نوروز آماده پخش کرده است. در این مجموعه که ایرج محمدی آن را تهیه‌کنندگی کرده است، بازیگرانی چون مهدی هاشمی، مهران احمدی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، هادی کاظمی، حدیث میرامینی و ... ایفای نقش کرده‌اند.

«زعفرانی» هر شب ساعت 21و45 دقیقه از شبکه دوم پخش می‌شود.

همچنین سریال سعید آقاخانی با عنوان «بیمار استاندارد» در ژانر طنز هر شب ساعت 22و15 دقیقه از شیکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت. بابک حمیدیان، جواد عزتی، اصغر سمسارزاده، شیلا خداداد، پوریا پورسرخ، نیما شاهرخ‌شاهی، هومن حاجی‌عبدللهی، حسین محب‌اهری و ... از بازیگران این سریال هستند.

«بیمار استاندارد» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی تهیه شده و نگارش آن را بهرام توکلی انجام داده است.

منبع: ایسنا

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 182 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:55

شنبه 29 اسفند 1394 ساعت 15:33

سریال «همسفر خورشید» که داستانی را در ایران و هند روایت می‌کند، در 13 قسمت به کارگردانی علی شاه‌حاتمی ساخته شده است .

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 186 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:55

به گزارش جام جم سیما ، بازیگران سریال دور همی همچون شقایق دهقان، مهران مدیری و امیر مهدی ژوله، الیکا عبدالرزاقی، مهران رنجبر و محمد نادری هستند.

امیر مهدی ژوله نویسنده، بازیگر استند آپ برنامه خندوانه و روزنامه نگار در اینستاگرام خود تصویری متفاوت از گریمش را منتشر کرد و نوشت: .مجموعه دورهمی.از همین هفته جمعه ها و شنبه ها شبکه نسیم ساعت ٢٣.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 172 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:42

به گزارش جام جم سیما ، مسعود ده نمکی کارگردان فیلم های سینمایی چون اخراجی‌ها (۱۳۸۶)اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۷) اخراجی‌ها ۳ (۱۳۸۹) رسوایی (۱۳۹۱) معراجی‌ها (۱۳۹۲) در اینستاگرام خود نوشت: وقتی می خواهی صحنه آن چیزی که دوست داری دربیاید، خوت مجبور می شوی حتی بدلکاری هم انجام بدهی. عبور ماشین از بین انفجارهای متعدد.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 170 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:42

به گزارش جام جم سیما ، آخرین برنامه سال نود که ویژه برنامه پایان سال بود دوشنبه شب پخش شد که حدود سه ساعت به طول انجامید و تقریبا تمام بخش های آن مربوط به حاشیه های فوتبال و چالش های مختلف بود.

در ابتدای این برنامه دابسمش هایی که از سوی مخاطبان ساخته و ارسال شده بود پخش شد که در یکی از آنها تقلید صدای علی دایی صورت گرفته بود. بخش عمده این دابسمش ها با صدای عادل فردوسی پور پخش شد.

در بخش دوم جناب خان که در برنامه خندوانه مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته است به عنوان مهمان حضوری در استودیو حاضر شد و به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه پاریسن ژرمن با عادل فردوسی پور در مورد اتفاقات این باشگاه فرانسوی گفتگو کرد.

جناب خان همچنین شعرهایی در مورد مبارزه فردوسی پور با فساد با ریتم های خاص خودش اجرا کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما که در تیم ملی برزیل بودید کسی بود که در چشم تان نگاه کند و پاس ندهد گفت: نه من این مسائل را فقط در فوتبال ایران شنیده ام.

جناب خان همچنین گفت: پول داده ام و باشگاه را خریده ام و می خواهم ابراهیم تهامی را ببرم و مسئول تیم های پایه باشگاه پاریسن ژرمن کنم. ابراهیم تهامی هم روی خط برنامه نود آمده و دقایقی با جناب خان گفتگو کرد.

در ادامه این برنامه چالش های مختلفی با حضور چند بازیکن قدیمی و فعلی تیم ملی پخش شد. علی انصاریان، جواد کاظمیان، آرش برهانی، محمدرضا حیدریان، فرشاد احمدزاده، داریوش رضاییان و مهدی ترابی بازیکنانی بودند که در این چالش ها شرکت کردند.

در یکی از این چالش ها بازیکنان باید دوازده بار در حالی که دست شان روی توپ بود دور آن می چرخیدند و سپس با حرکت به سمت دروازه به توپ ضربه می زدند. در این آیتم برخی از این بازیکنان از جمله خود فردوسی پور سرشان گیج رفت و روی زمین افتادند و نتوانستند حتی به توپ ضربه بزنند.

یکی دیگر از بخش های آخرین برنامه نود مربوط به اتفاقات خوب و مثبتی بود که در سال گذشته رخ داده بود. اتفاقاتی که چهره باشگاه های فرهنگی - ورزشی را به نمایش می گذاشت.

در این برنامه همچنین بارها از مردم خواسته شد که به برنامه نود رای بدهند تا در برنامه سه ستاره به عنوان بهترین برنامه بخش ورزش و سرگرمی تلویزیون انتخاب شود. این درخواست بارها تکرار شد. این در حالی بود که بقیه برنامه چنین فرصتی نداشتند تا از خودشان تعریف کنند.

منبع: مهر

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 170 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 14:22

در بخش هایی از برنامه جناب خان وارد شد او ابتدا مدام «آژانس دوستی» بازغی را یادآوری کرد که موجب یاد کردن حسین پناهی نیز شد. در ادامه هم با اشاره به بازی کمالی در «ملک سلیمان» بی خبر از ضبط و پخش برنامه گفت: بعد از دیدن این فیلم اجنه مدام به سراغم می‌آیند و مدام به فکر آن‌ها هستم؛ چون شبیه فامیل‌های احلامند! ولی بعد که حواسش جمع دوربین شد اعلام کرد عاشق آن موجودات است و ... .

منبع: شبکه نسیم

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 176 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 19:31

به گزارش جام جم سیما ، لحظه تحویل سال نو در ایران ساعت 8 و 12 ثانیه (ساعت هشت و دوازده ثانیه صبح) یکشنبه اول فروردین 1395 شمسی مطابق با 10 جمادی‌ الثانی 1437 هجری قمری و 20 مارس 2016 میلادی است.

«علی ضیاء» که امسال در لحظات تحویل سال 1395 از طریق آنتن شبکه اول سیما میهمان منازل مخاطبان خواهد بود برای برنامه خود اتفاقات متفاوت و متنوعی را تدارک دیده است، «یکِ یک» عنوان برنامه نوروزی تحویل سال شبکه یک با موضوع همدلی است که به گفته مجری این برنامه هم برنامه اش یک یک هست و هم مخاطبان این برنامه.

ضیا درباره «یک یک» گفته است که مردم تیتراژ این برنامه را می خوانند و طراحی لوگوی برنامه و گزارشها هم به عهده مردم گذاشته شده است و مهمان ها هم کسانی هستند که در یکسال گذشته تلاش کرده اند تا برنامه را دوست داشته باشیم.

وی افزود: پخش فیلم های 15 ثانیه ای و تزئین دکور برنامه با عکس های سلفی با مادرها و سفر به مناطقی از شهرستان ها و مناطق مختلف کشور که عمدتاً دیده نشده و یا کمتر دیده شده است از بخش های این برنامه مفرح و ویژه است که مخاطب را پای تلویزیون خواهد نشاند.

این برنامه ساعت 22 آخرین روز امسال 29 اسفند 94 آغاز و تا ساعت 10 اول فروردین 95 ادامه دارد.

«و اینک فردا» ویژه برنامه شبکه 2 در لحظات تحویل سال است که با اجرای احسان کرمی در تالار وحدت به مدت زمان 600 دقیقه، در 5 بخش با ساختاری نمایشی و گفتگو محور در بخش های متنوع تولیدی و زنده تقدیم مخاطبان خواهد شد.

گفتگو با مهمانان ویژه با اجرای احسان کرمی و مسعود فراستی، اجرای استندآپ کمدی توسط بازیگران و کمدین های برجسته، بخش های نمایشی، آنچه گذشت (اتفاقات سالی که سپری شد)، قصه های نوروزی با اجرای امیرعلی نبویان، نمایش طنز محلی، پخش کلیپ گروه های بنام عرصه موسیقی و اجرای برنامه زنده توسط خوانندگان شاخص، مسابقه، موزیک ویدئو، ویدئوهای ارسالی، جاذبه های ایران، نوروز در جهان، میان برنامه های مفهومی و ویدئوهای ارسالی از جمله بخش های مختلف این برنامه است.

«و اینک فردا» به تهیه کنندگی مهدی بهادران، فریدالدین نیکجو و کارگردانی هادی حجازی فر شنبه 29 اسفند از 21 تا 21 و 30 دقیقه و 23 و 30 دقیقه تا 10 صبح یکشنبه اول فروردین 95 به روی آنتن شبکه دو می رود.

شبکه سه هم با « سه ستاره » و اجرای احسان علیخانی میزبان مخاطبان در ساعات پایانی سال 94 و لحظه سال تحویل خواهد بود.

برنامه سه ستاره که هشت شب در اسفند پخش شد طوری طراحی شده است که منتخبان تمامی شبکه های تلویزیونی در سال 94 در هشت بخش: بهترین مجریان برنامه های تلویزیونی، بهترین برنامه های ورزشی، بهترین برنامه های تخصصی، بهترین گزارشگران، بهترین مجموعه های تلویزیونی، بهترین تیتراژها و بهترین بازیگران مرد و زن در برنامه سال تحویل معرفی شوند و به آنان جوایزی اهدا خواهد شد.

برنامه سه ستاره با بخش های جذاب در سه نوبت در ساعتهای مختلف از 29 اسفند تا ساعت 10 اول فروردین 95 به روی آنتن می رود.

ژیلا صادقی هم مجری برنامه سالی نو است؛ برنامه ای که با بخش های مختلف برای سال تحویل شبکه پنج درنظر گرفته شده است.

تهیه کننده برنامه سالی نو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به رسالت اقتصادی شبکه، موضوع مهم برنامه، توجه به تلاش و کوشش برای رسیدن به موفقیت در جنبه های مختلف اقتصادی است.

محمد قنبری افزود: در سالی نو برخی خوانندگان شهیر حضور خواهند داشت و کلیپ‌ هایی از آثار آن‌ ها تهیه شده پخش می شود، دعوت از هنرمندان عرصه‌های گوناگون، ورزشکاران رشته های مختلف، پخش مستندی مبنی بر برآورده کردن آرزوی کودک هموفیلی که برای یک روز مدیر عامل افتخاری باشگاه پرسپولیس شده است، روایت خاطرات کودکی بازیگران از زبان خودشان و حضور کارآفرینان موفق از جمله بخش هایی است که برای این برنامه تدارک دیده شده است که از ساعت19 تا 24 آخرین روز امسال و6 تا 12 اول فروردین سال 95 از شبکه پنج به روی آنتن می رود.

وی افزود: علاوه بر این، سالی نو در13 قسمت در13 روز نوروز از ساعت18 تا 19 به معرفی کارآفرینان برتر می پردازد ضمن اینکه از هنرمندان هم در ایام عید برای حضور در این برنامه دعوت شده است.

«هفت سین مستند» هم ویژه برنامه تحویل سال شبکه مستند است که با حضور 4 مجری این شبکه همراه با آوازخوانی بهاری بهروز رضوی است.

پخش چندین مستند کوتاه ، گفتگو با دو زوج مستندساز و چهره هایی که در سال 94 از آنها مستند تولید شده، همچنین با همسر شهید باغبانی که برای نخستین بار سراغ وسایل بازمانده همسر شهیدش می رود، گفتگو می شود.

تهیه کننده «هفت سین مستند» درباره این برنامه گفت: شبکه مستند امسال ویژه برنامه سه ساعته ای را برای تحویل سال 95 در نظر گرفته است که از ساعت 7 تا 10 صبح روز یکشنبه اول فروردین به روی آنتن می رود.

عماد خدابخش افزود: در ویژه برنامه تحویل سال شبکه مستند، با چهره های شاخص سال 94 که در شبکه درباره آنها مستند ساخته شده نیز گفتگو می شود که از جمله آنها می توان به بهروز رضوی، جلال مقامی و محمود خسروی وفا اشاره کرد، رضوی و مقامی در یک بخش حضور دارند و شخصیت اصلی مستند «روزگار بهروز» برای مخاطبان آواز بهاری می خواند.

وی گفت: پخش «نوروز تاجیکان» ساخته مهدی بمانی، مستند کوتاه نوروز در جبهه، مستند کوتاه «خانه تکانی» و مستند کوتاهی از حال و هوای حرم امام رضا (ع) و همچنین مجموعه «آن امسال» به کارگردانی حسن امامی در 3 قسمت 5 دقیقه ای در قالب برنامه تحویل سال روی آنتن می رود.

خدابخش در پایان گفت: یکی دیگر از بخش های برنامه نیز حضور مجریان برای خرید سفره هفت سین در بازار است. «هفت سین مستند» با دیگر برنامه های ویژه تحویل سال متفاوت است و ساختار کاملا مستند دارد و من به مخاطبان نوید یک برنامه خاص را می دهم.

شبکه های دیگر تلویزیون هم به تناسب ماموریت هر شبکه برنامه های ویژه ای را برای سال تحویل 95 درنظر گرفته اند و در یک کلام سیما با دست پر به استقبال نوروز رفته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 211 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 16:58

به گزارش جام جم سیما ، رامبد جوان که در نظرسنجی مسابقه سه ستاره با عادل فردوسی پور در بخش بهترین مجری سال رقابت دارد در صفحه شخصی اینستاگرامش اعتراف کرد:
رقابت و مسابقه همیشه برام جذاب بوده در حدی که دیشب تو خندوانه از همه خواستم بهم رای بدن تا از رقیب و رفیق عزیزم عادل فردوسی پور جلو بیفتم. شک ندارم حمایتم کردین. ولی هر ساعتی که گذشت احساس کردم زیادی شیطنت کردم.
همانطور که تو پیام ویدیویی ام در برنامه سه ستاره هم گفتم با کمال افتخار به عادل بزرگ رای می دم چون رای دادن به او رای دادن به شرافت و استواری و مهربانیه.
خواهش می کنم هرکس که دیشب به من رای داده دو برابرش تلاش کنه تا رای دیگران رو به نفع عادل عزیز جلب کنه. این توقع رامبدِ از شما که داره تلاش می کنه شاد بودن رو بین خودمون رواج بده. منتظر تماشای مهربونیتون هستم.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 212 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:22

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «آدم های خوب»، «عمارت آقای تانر»، «ضد گلوله»، «توپ، شوت، شیشه»، «همراه»، «با هم در خانه»، «نام و نام خانوادگی»، «نبوغ شگفت انگیز»، «خونه پا»، «آخرین روز اسفند»، «مرزهای گذشته»، «بی پولی»، «قاعده بازی»، «پسری به نام نورث»، «آدم کوچولوها»، «تکم چی»، «افسانه های اسپایدرویک»، «ویکی در سفر بزرگ»، «گرداب»، «سفر سی قدمی»، «شمشیرزن دورگرد، افسانه پایان می یابد»، «پوکی خرسه»، «هیجان زندگی»، «از بزرگ»، «ماجراهای شگفت انگیز آدل بلانسک»، «بله برون»، «پیوند عاطفه ها»، «کار آموز» و «انفجار عظیم» پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «آدم های خوب» به کارگردانی هنریک روبن گنز، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جیمز فرانکو، کیت هادسون و تام ویلکینسون آمده است: آنا و جک در زیرزمین خانه خود مقدار زیادی پول پیدا می کنند. خلافکاران به سراغ آنها آمده تا پول‌ها را از چنگ آنها در آورند. آنها با همکاری پلیس موفق به شکست خلافکاران می شوند.

فیلم سینمایی «عمارت آقای تانر» به کارگردانی استفان لیبرسکی، جمعه ۲۸ اسفند ‌ماه ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی ژان پل روو، میشل مولر و آنالیز هسلم آمده است: پل تانر عمارتی را در نزدیکی پاریس به ارث می برد. او که از این موضوع بسیار شاد است کار تعمیرات عمارت را آغاز می کند، اما هزینه ها سرسام آور است و کار تعمیرات هم خوب پیش نمی رود. او پس از درگیری های فراوان که صحنه های طنزی را به وجود می آورند عاقبت عمارت را ترک می کند.

فیلم سینمایی «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی، جمعه ۲۸ اسفند ‌ماه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی مهدی هاشمی، ژاله صامتی و مسعود کرامتی آمده است: در اواسط جنگ تحمیلی یک دلال فیلم‌های غیرمجاز در تهران متوجه می شود که تومور مغزی دارد و دو ماه بیشتر زنده نمی‌ماند. او راهی جبهه می شود تا شهید شده و خانواده اش از سهمیه او بهره مند شوند اما تلاش‌های او در جبهه ثمر ندارد و او حتی زخمی هم نمی شود. با پایان جنگ او به خانه بازگشته و به کار خود ادامه می دهد.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «توپ، شوت، شیشه» به‌ کارگردانی بهمن شهروان، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ‌‌۸ صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پنج پسر بچه با همدیگر قرار می‌گذارند توپ بازی کنند، در محله به بازی مشغول می شوند و در هر بار بازی کردن مشکلاتی را برای مردم و اهالی محل فراهم می سازند. شیشه منزلی شکسته می شود و راننده ای که در بالای ماشین به تمیز کردن و شیشه مشغول است در برخورد توپ با او به زمین می افتد و اتفاقات دیگری که اهالی محل بچه ها را وادار می‌کنند زمین بازیشان را ترک کنند و ... .

فیلم سینمایی «همراه» به کارگردانی‌ استفان هِرِک، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان آمده: پدری خلافکار است که در رانندگی بسیار متبحر است و به همین دلیل دوستان خلافکارش از او در سرقت‌ها دعوت به همکاری می کنند. او در آخرین سرقت اش دستگیر شده و ۷ سال را در زندان سپری می کند و طی این سال‌ها از همسر و‌ تنها دخترش سالی دور می شود و سعی می کند تا با مطالعه و مشاوره با دکتر روانشناسی که برنامه هایش به طور زنده از رادیو پخش می شود، به بازپروری خود بپردازد تا وقتی به سوی خانواده اش بازمی گردد بتواند زندگی تازه ای را آغاز کند. او بعد از آزادی از زندان ... .

فیلم تلویزیونی «با هم در خانه» به کارگردانی بهمن زرین پور، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۸:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: آقا رجب و آقا بهادر که باجناق هستند، با فرزند و نوه هایشان در یک خانه زندگی می‌کنند. اختلاف قدیمی بین این دو باعث شده است که نوه هایشان (مجید و مینو) که یک سال است عقد کرده اند نتوانند ازدواج کنند. روز سیزدهم فروردین است و خانواده های آنها می خواهند به پیک نیک بروند. آقا بهادر و همسرش عصمت خانم و آقا رجب و همسرش عفت خانم در خانه می مانند. صفدر که خلافکار و سابقه‌دار است، با خواهر زاده اش برای فروش آب زرشک به همان پارکی می روند که ... .

فیلم تلویزیونی «نام و نام خانوادگی» به کارگردانی مهدی رضازاده، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختر آقای مراد طلبکار به واسطه نام خانوادگی طلبکار هنگام ازدواج با چالش‌های مختلفی روبه‌رو میشود و پسر کوچک این خانواده نیز به دلیل همین نام‌خانوادگی دچار مشکلات زیادی در مدرسه میگردد و همین موضوع باعث میشود پدرشان مراد برای تغییر این نام‌خانوادگی ماجراهای جالبی را از سر بگذراند.

فیلم سینمایی «نبوغ شگفت انگیز» به کارگردانی ژان پی یر ژونه، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نوجوانی به نام توماس که علاقه بسیار به مباحث علمی دارد و تمام وقتش را به اکتشافات علمی می گذراند؛ تصمیم به ساخت ماشینی با حرکت دائم و بی وقفه می گیرد. او موفق می شود تئوری ساخت یک ماشین را با استفاده از نیروی مغناطیسی بنویسد که این طرح مورد شگفتی موزه اِسمیتسونین واقع شده و از وی درخواست می شود برای دریافت جایزه شگفت انگیز ترین اختراع به آنجا برود.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «خونه پا» به کارگردانی ایمان افشاریان، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۵:۵۰ از شبکه سه سیما پخش می شود. داستان این فیلم صداقت بین انسان ها را با بیانی ساده در فضای طنز و فرح بخش نمایش می دهد. مهدی فقیه، زهرا سعیدی، امیر غفارمنش، سینا رازانی، سلمان فرخنده، مسعود شریف و سوده شرحی در فیلم تلویزیونی «خونه پا» ایفای نقش کرده اند. فیلم تلویزیونی «آخرین روز اسفند» جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «مرزهای گذشته» به کارگردانی ورگو پاپا واسیکیو، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود. در خلاصه داستان فیلم با نقش آفرینی استفان لوکا، مینا تندر و پترا لکینوت آمده است: پلیسی به نام مایک که درگیر یک پرونده قتل های زنجیره ای در تونل های زبرزمینی است یک روز به هنگام تعقیب و گریز قاتل در یکی از تونل ها بر اثر برخورد با یکی از ترن ها در زمان سفر می کند و به حدود ۲۵سال قبل بر می گردد. مایک علی رغم قرار گرفتن در آن زمان تحقیقات خود را همچنان پیگیری می کند تا اینکه سر انجام به راز قتل های انجام شده پی می برد و پس از بازگشت به زمان حاضر، قاتل را دستگیر می کند.

فیلم سینمایی «بی پولی» به کارگردانی حمید نعمت الله، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود. در این فیلم با نقش آفرینی لیلا حاتمی، بهرام رادان و بابک حمیدیان خواهیم دید: مرد جوانی تازه ازدواج کرده که شغلش طراح لباس است. متاسفانه پسر صاحب شرکت در کار او مداخله می کند و طی جریاناتی او کارش را ترک می کند . پس از مدتی او با عده ای آشنا می شود که به نوعی مثل او مشکل مالی دارند. همسر وی که در ابتدا از مشکلاتش خبر ندارد اما در پایان داستان با او همراه می شود و در پایان با امضاء یک قرارداد کاری به آینده شان امیدوار می شوند.

فیلم سینمایی «قاعده بازی» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود. در این فیلم خواهیم دید: نارگیل در یک جریان کاملاً با فرشته آشنا می شود. اما تعلق نارگیل به دارودسته ندارها و تعلق فرشته به دارودسته داراها مانع از پیوند آن دو می شود. وقتی نارگیل برای خواستگاری به جشن داراها وارد می شود در آنجا پدربزرگ خود اسرافیل خان را می بیند و این رویارویی، اسرافیل را روانه بیمارستان می کند. با اطلاع نارگیل، دارودسته ندارها به بیمارستان می ریزند و برای بردن پدربزرگشان اقدام می کنند که در آنجا با ممانعت داراها روبرو می شوند. در این میان ... . داریوش ارجمند، جمشید هاشم پور و اکبر عبدی در فیلم سینمایی «قاعده بازی» ایفای نقش کرده اند.

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «پسری به نام نورث» به کارگردانی راب راینر، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی الیجا وود، جون لوویتز، بروس ویلیس و جیسون الکساندر آمده است: نورث پسر بچه ای است شهری که پدر و مادر او به شدت درگیر مشکلات روزمره و شغلی خودشان هستند و به او و توانایی‌ها و استعدادهایش هیچ توجهی ندارند و هر چه هم تلاش می کند توجه آنها را جلب کند، موفق نمی‌شود. عاقبت تصمیم می گیرد والدین دیگری برای خود اختیار کند. به دادگاه از والدینش شکایت می کند و دادگاه تا روز جهانی کودک، به نورث مهلت می دهد که وی پدر و مادر دیگری برای خود انتخاب کند و گرنه به یتیم خانه سپرده خواهد شد. نورث به شهرهای مختلف سفر می کند تا ... .

فیلم سینمایی «آدم کوچولوها» به کارگردانی پیتر هویت، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود. داستان فیلم با بازی جان گودمن، جیم براد بنت و مارک ویلیامز درباره چهار آدم کوچولوست که در زیر خانه ای زندگی می کنند که صاحب آنجا قصد دارد آنجا را خراب کرده و یک ساختمان لوکس بسازد. پسر خانواده با این تصمیم مخالف است و آنها به او کمک می کنند که جلوی پدرش را بگیرد.

فیلم تلویزیونی «تکم چی» به کارگردانی یدالله صمدی، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در خلاصه فیلم با بازی محمود عزیزی و مینا جعفرزاده آمده است: آلما دانشجوی طراحی لباس دانشگاه هنر است که برای تأمین مخارج زندگی خود به‌صورت نیمه‌ وقت نگهداری زن سالمندی را به عهده دارد. پدر وی برای دیدن او و برای کارکردن در قهوه‌خانة دوست خود راهی تهران می‌شود. او که از پیشکسوتان مراسم بزگردانی (تکم‌چی) است با لهجه و اعمال خود باعث خندة اطرافیان آلما می‌شود؛. و آلما با اصرار از وی می‌خواهد که فارسی صحبت کند و دست به تکم‌چی گری نزند. پدر آلما برای اینکه بیشتر از این باعث آزردگی آلما نشود از تهران می‌رود و ... .

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «افسانه های اسپایدرویک»، «ویکی در سفر بزرگ»، «گرداب»، «سفر سی قدمی» و «شمشیرزن دورگرد، افسانه پایان می یابد» پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۱ ،۱۵ ،۱۶:۳۰ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می رود. فیلم های سینمایی ‌و تلویزیونی «پوکی خرسه»، «هیجان زندگی»، «از بزرگ» و «ماجراهای شگفت انگیز آدل بلانسک» جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۵ ،۱۶:۳۰ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود. فیلم های سینمایی ‌و تلویزیونی «بله برون»، «پیوند عاطفه ها»، «کار آموز» و «انفجار عظیم» شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۲ ،۱۷ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 206 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 12:53

به گزارش جام جم سیما ، دکتر محمد سرافراز که امروز همراه با معاون سیما و معاون فنی سازمان صدا و سیما در مراسم آغاز به کار پخش شبکه مستند با کیفیت HD حضور یافته بود بر فراهم کردن شرایط پخش HD در دیگر شبکه ها نیز تاکید کرد.

با اشاره به ادغام شبکه شما در شبکه آموزش و شبکه بازار در شبکه پنج سیما، درباره HD شدن دیگر شبکه ها اظهار داشت: شبکه IFILM از چند روز قبل به شکل HD پخش می شود که برای همه مراکز قابل دریافت است. همچنین قبل از آن پرس تی وی و شبکه تهران برای استان تهران به صورت HD پخش می شده است، امروز هم شبکه مستند به شکل HD پخش می شود و امیدواریم دیگر شبکه ها هم به زودی از ارتقاء کیفی تصاویر برخوردار شوند.

رئیس رسانه ملی در ادامه در پاسخ به ادغام شدن یا نشدن دیگر شبکه ها گفت: فعلا تصمیمی برای دیگر شبکه ها گرفته نشده است، اما شبکه های دیگر از جهت زیر ساخت های فنی، کیفیت، هویت و منابع ارزیابی شده اند و یا می شوند و چنانچه قابلیت ادامه فعالیت به عنوان یک شبکه مستقل را دارا باشند به کار خود ادامه می دهند.

دکتر سرافراز تصریح کرد: در واقع برنامه های خوب شبکه شما در شبکه آموزش و شبکه بازار در شبکه اقتصاد یا همان شبکه پنج به روی آنتن خواهد رفت.

وی درخصوص برنامه های نوروزی هم گفت: رسانه ملی برای نوروز 95 برنامه هایی را تدارک دیده است و با سریال های جدید حداقل سه سریال 1 ، 2 و 3 و پخش فیلم ها و سریال های داخلی و خارجی همچنین برنامه های جنگ و طنز مانند دورهمی و خندوانه و مسابقات ورزشی و برنامه های متنوع نمایشی و غیر نمایشی؛ برای مخاطبان نوروزی در نظر گرفته است.

بازگشت دوباره برخی مجریان، هنرمندان و بازیگران به صدا و سیما

رئیس رسانه ملی گفت: سیاست سازمان صدا و سیما است که از هنرمندان و مجریان و کارشناسان به شکل حداکثری استفاده کند.

دکتر سرافراز افزود: درباره فعالیت و همکاری دوباره برخی افراد که به دلایلی و یا از طریق دستگاه های خاص در مقاطعی همکاری آنها با سازمان قطع شده است، بازنگری شده و یا در حال بازنگری است تا این قطع همکاری ها به حداقل برسد تا رسانه ملی شاهد حداکثر استفاده از هنرمندان؛ کارشناسان و مجریان باشد.

وی افزود: به هر حال سال آینده سالی است که حداکثر بهره برداری از افراد با سابقه و با تجربه را در سازمان صدا و سیما خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 169 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 12:53

به گزارش جام جم سیما ، پوریا پورسرخ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمد حسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری پرداخت.

وی بازیگر مجموعه هایی چون روز حسرت، فرار بزرگ، صاحبدلان، وفا و مسیر انحرافی در اینستاگرام خود نوشت: در کنار بچه های دوست داشتنی محله با اصالت مولوی.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 156 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 12:53

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، فیلم های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «آدم های خوب»، «عمارت آقای تانر»، «ضد گلوله»، «توپ، شوت، شیشه»، «همراه»، «با هم در خانه»، «نام و نام خانوادگی»، «نبوغ شگفت انگیز»، «خونه پا»، «آخرین روز اسفند»، «مرزهای گذشته»، «بی پولی»، «قاعده بازی»، «پسری به نام نورث»، «آدم کوچولوها»، «تکم چی»، «افسانه های اسپایدرویک»، «ویکی در سفر بزرگ»، «گرداب»، «سفر سی قدمی»، «شمشیرزن دورگرد، افسانه پایان می یابد»، «پوکی خرسه»، «هیجان زندگی»، «از بزرگ»، «ماجراهای شگفت انگیز آدل بلانسک»، «بله برون»، «پیوند عاطفه ها»، «کار آموز» و «انفجار عظیم» پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «آدم های خوب» به کارگردانی هنریک روبن گنز، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جیمز فرانکو، کیت هادسون و تام ویلکینسون آمده است: آنا و جک در زیرزمین خانه خود مقدار زیادی پول پیدا می کنند. خلافکاران به سراغ آنها آمده تا پول‌ها را از چنگ آنها در آورند. آنها با همکاری پلیس موفق به شکست خلافکاران می شوند.

فیلم سینمایی «عمارت آقای تانر» به کارگردانی استفان لیبرسکی، جمعه ۲۸ اسفند ‌ماه ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی ژان پل روو، میشل مولر و آنالیز هسلم آمده است: پل تانر عمارتی را در نزدیکی پاریس به ارث می برد. او که از این موضوع بسیار شاد است کار تعمیرات عمارت را آغاز می کند، اما هزینه ها سرسام آور است و کار تعمیرات هم خوب پیش نمی رود. او پس از درگیری های فراوان که صحنه های طنزی را به وجود می آورند عاقبت عمارت را ترک می کند.

فیلم سینمایی «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی، جمعه ۲۸ اسفند ‌ماه ساعت ۱۶:۰۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی مهدی هاشمی، ژاله صامتی و مسعود کرامتی آمده است: در اواسط جنگ تحمیلی یک دلال فیلم‌های غیرمجاز در تهران متوجه می شود که تومور مغزی دارد و دو ماه بیشتر زنده نمی‌ماند. او راهی جبهه می شود تا شهید شده و خانواده اش از سهمیه او بهره مند شوند اما تلاش‌های او در جبهه ثمر ندارد و او حتی زخمی هم نمی شود. با پایان جنگ او به خانه بازگشته و به کار خود ادامه می دهد.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «توپ، شوت، شیشه» به‌ کارگردانی بهمن شهروان، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ‌‌۸ صبح در ‌قالب‌ برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: پنج پسر بچه با همدیگر قرار می‌گذارند توپ بازی کنند، در محله به بازی مشغول می شوند و در هر بار بازی کردن مشکلاتی را برای مردم و اهالی محل فراهم می سازند. شیشه منزلی شکسته می شود و راننده ای که در بالای ماشین به تمیز کردن و شیشه مشغول است در برخورد توپ با او به زمین می افتد و اتفاقات دیگری که اهالی محل بچه ها را وادار می‌کنند زمین بازیشان را ترک کنند و ... .

فیلم سینمایی «همراه» به کارگردانی‌ استفان هِرِک، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش می شود. در خلاصه داستان آمده: پدری خلافکار است که در رانندگی بسیار متبحر است و به همین دلیل دوستان خلافکارش از او در سرقت‌ها دعوت به همکاری می کنند. او در آخرین سرقت اش دستگیر شده و ۷ سال را در زندان سپری می کند و طی این سال‌ها از همسر و‌ تنها دخترش سالی دور می شود و سعی می کند تا با مطالعه و مشاوره با دکتر روانشناسی که برنامه هایش به طور زنده از رادیو پخش می شود، به بازپروری خود بپردازد تا وقتی به سوی خانواده اش بازمی گردد بتواند زندگی تازه ای را آغاز کند. او بعد از آزادی از زندان ... .

فیلم تلویزیونی «با هم در خانه» به کارگردانی بهمن زرین پور، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۸:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: آقا رجب و آقا بهادر که باجناق هستند، با فرزند و نوه هایشان در یک خانه زندگی می‌کنند. اختلاف قدیمی بین این دو باعث شده است که نوه هایشان (مجید و مینو) که یک سال است عقد کرده اند نتوانند ازدواج کنند. روز سیزدهم فروردین است و خانواده های آنها می خواهند به پیک نیک بروند. آقا بهادر و همسرش عصمت خانم و آقا رجب و همسرش عفت خانم در خانه می مانند. صفدر که خلافکار و سابقه‌دار است، با خواهر زاده اش برای فروش آب زرشک به همان پارکی می روند که ... .

فیلم تلویزیونی «نام و نام خانوادگی» به کارگردانی مهدی رضازاده، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دختر آقای مراد طلبکار به واسطه نام خانوادگی طلبکار هنگام ازدواج با چالش‌های مختلفی روبه‌رو میشود و پسر کوچک این خانواده نیز به دلیل همین نام‌خانوادگی دچار مشکلات زیادی در مدرسه میگردد و همین موضوع باعث میشود پدرشان مراد برای تغییر این نام‌خانوادگی ماجراهای جالبی را از سر بگذراند.

فیلم سینمایی «نبوغ شگفت انگیز» به کارگردانی ژان پی یر ژونه، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۳:۰۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نوجوانی به نام توماس که علاقه بسیار به مباحث علمی دارد و تمام وقتش را به اکتشافات علمی می گذراند؛ تصمیم به ساخت ماشینی با حرکت دائم و بی وقفه می گیرد. او موفق می شود تئوری ساخت یک ماشین را با استفاده از نیروی مغناطیسی بنویسد که این طرح مورد شگفتی موزه اِسمیتسونین واقع شده و از وی درخواست می شود برای دریافت جایزه شگفت انگیز ترین اختراع به آنجا برود.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «خونه پا» به کارگردانی ایمان افشاریان، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۵:۵۰ از شبکه سه سیما پخش می شود. داستان این فیلم صداقت بین انسان ها را با بیانی ساده در فضای طنز و فرح بخش نمایش می دهد. مهدی فقیه، زهرا سعیدی، امیر غفارمنش، سینا رازانی، سلمان فرخنده، مسعود شریف و سوده شرحی در فیلم تلویزیونی «خونه پا» ایفای نقش کرده اند. فیلم تلویزیونی «آخرین روز اسفند» جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه سه سیما پخش می شود.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «مرزهای گذشته» به کارگردانی ورگو پاپا واسیکیو، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود. در خلاصه داستان فیلم با نقش آفرینی استفان لوکا، مینا تندر و پترا لکینوت آمده است: پلیسی به نام مایک که درگیر یک پرونده قتل های زنجیره ای در تونل های زبرزمینی است یک روز به هنگام تعقیب و گریز قاتل در یکی از تونل ها بر اثر برخورد با یکی از ترن ها در زمان سفر می کند و به حدود ۲۵سال قبل بر می گردد. مایک علی رغم قرار گرفتن در آن زمان تحقیقات خود را همچنان پیگیری می کند تا اینکه سر انجام به راز قتل های انجام شده پی می برد و پس از بازگشت به زمان حاضر، قاتل را دستگیر می کند.

فیلم سینمایی «بی پولی» به کارگردانی حمید نعمت الله، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود. در این فیلم با نقش آفرینی لیلا حاتمی، بهرام رادان و بابک حمیدیان خواهیم دید: مرد جوانی تازه ازدواج کرده که شغلش طراح لباس است. متاسفانه پسر صاحب شرکت در کار او مداخله می کند و طی جریاناتی او کارش را ترک می کند . پس از مدتی او با عده ای آشنا می شود که به نوعی مثل او مشکل مالی دارند. همسر وی که در ابتدا از مشکلاتش خبر ندارد اما در پایان داستان با او همراه می شود و در پایان با امضاء یک قرارداد کاری به آینده شان امیدوار می شوند.

فیلم سینمایی «قاعده بازی» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، شنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه چهار روی آنتن می رود. در این فیلم خواهیم دید: نارگیل در یک جریان کاملاً با فرشته آشنا می شود. اما تعلق نارگیل به دارودسته ندارها و تعلق فرشته به دارودسته داراها مانع از پیوند آن دو می شود. وقتی نارگیل برای خواستگاری به جشن داراها وارد می شود در آنجا پدربزرگ خود اسرافیل خان را می بیند و این رویارویی، اسرافیل را روانه بیمارستان می کند. با اطلاع نارگیل، دارودسته ندارها به بیمارستان می ریزند و برای بردن پدربزرگشان اقدام می کنند که در آنجا با ممانعت داراها روبرو می شوند. در این میان ... . داریوش ارجمند، جمشید هاشم پور و اکبر عبدی در فیلم سینمایی «قاعده بازی» ایفای نقش کرده اند.

شبکه پنج سیما

فیلم سینمایی «پسری به نام نورث» به کارگردانی راب راینر، پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی الیجا وود، جون لوویتز، بروس ویلیس و جیسون الکساندر آمده است: نورث پسر بچه ای است شهری که پدر و مادر او به شدت درگیر مشکلات روزمره و شغلی خودشان هستند و به او و توانایی‌ها و استعدادهایش هیچ توجهی ندارند و هر چه هم تلاش می کند توجه آنها را جلب کند، موفق نمی‌شود. عاقبت تصمیم می گیرد والدین دیگری برای خود اختیار کند. به دادگاه از والدینش شکایت می کند و دادگاه تا روز جهانی کودک، به نورث مهلت می دهد که وی پدر و مادر دیگری برای خود انتخاب کند و گرنه به یتیم خانه سپرده خواهد شد. نورث به شهرهای مختلف سفر می کند تا ... .

فیلم سینمایی «آدم کوچولوها» به کارگردانی پیتر هویت، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۰۹:۰۰ از شبکه پنج سیما پخش می شود. داستان فیلم با بازی جان گودمن، جیم براد بنت و مارک ویلیامز درباره چهار آدم کوچولوست که در زیر خانه ای زندگی می کنند که صاحب آنجا قصد دارد آنجا را خراب کرده و یک ساختمان لوکس بسازد. پسر خانواده با این تصمیم مخالف است و آنها به او کمک می کنند که جلوی پدرش را بگیرد.

فیلم تلویزیونی «تکم چی» به کارگردانی یدالله صمدی، جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در خلاصه فیلم با بازی محمود عزیزی و مینا جعفرزاده آمده است: آلما دانشجوی طراحی لباس دانشگاه هنر است که برای تأمین مخارج زندگی خود به‌صورت نیمه‌ وقت نگهداری زن سالمندی را به عهده دارد. پدر وی برای دیدن او و برای کارکردن در قهوه‌خانة دوست خود راهی تهران می‌شود. او که از پیشکسوتان مراسم بزگردانی (تکم‌چی) است با لهجه و اعمال خود باعث خندة اطرافیان آلما می‌شود؛. و آلما با اصرار از وی می‌خواهد که فارسی صحبت کند و دست به تکم‌چی گری نزند. پدر آلما برای اینکه بیشتر از این باعث آزردگی آلما نشود از تهران می‌رود و ... .

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «افسانه های اسپایدرویک»، «ویکی در سفر بزرگ»، «گرداب»، «سفر سی قدمی» و «شمشیرزن دورگرد، افسانه پایان می یابد» پنجشنبه ۲۷ اسفند ماه ساعت ۱۱ ،۱۵ ،۱۶:۳۰ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می رود. فیلم های سینمایی ‌و تلویزیونی «پوکی خرسه»، «هیجان زندگی»، «از بزرگ» و «ماجراهای شگفت انگیز آدل بلانسک» جمعه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۵ ،۱۶:۳۰ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود. فیلم های سینمایی ‌و تلویزیونی «بله برون»، «پیوند عاطفه ها»، «کار آموز» و «انفجار عظیم» شنبه ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۲ ،۱۷ ،۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می شود.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 379 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:54

به گزارش جام جم سیما ، دکتر محمد سرافراز که امروز همراه با معاون سیما و معاون فنی سازمان صدا و سیما در مراسم آغاز به کار پخش شبکه مستند با کیفیت HD حضور یافته بود بر فراهم کردن شرایط پخش HD در دیگر شبکه ها نیز تاکید کرد.

با اشاره به ادغام شبکه شما در شبکه آموزش و شبکه بازار در شبکه پنج سیما، درباره HD شدن دیگر شبکه ها اظهار داشت: شبکه IFILM از چند روز قبل به شکل HD پخش می شود که برای همه مراکز قابل دریافت است. همچنین قبل از آن پرس تی وی و شبکه تهران برای استان تهران به صورت HD پخش می شده است، امروز هم شبکه مستند به شکل HD پخش می شود و امیدواریم دیگر شبکه ها هم به زودی از ارتقاء کیفی تصاویر برخوردار شوند.

رئیس رسانه ملی در ادامه در پاسخ به ادغام شدن یا نشدن دیگر شبکه ها گفت: فعلا تصمیمی برای دیگر شبکه ها گرفته نشده است، اما شبکه های دیگر از جهت زیر ساخت های فنی، کیفیت، هویت و منابع ارزیابی شده اند و یا می شوند و چنانچه قابلیت ادامه فعالیت به عنوان یک شبکه مستقل را دارا باشند به کار خود ادامه می دهند.

دکتر سرافراز تصریح کرد: در واقع برنامه های خوب شبکه شما در شبکه آموزش و شبکه بازار در شبکه اقتصاد یا همان شبکه پنج به روی آنتن خواهد رفت.

وی درخصوص برنامه های نوروزی هم گفت: رسانه ملی برای نوروز 95 برنامه هایی را تدارک دیده است و با سریال های جدید حداقل سه سریال 1 ، 2 و 3 و پخش فیلم ها و سریال های داخلی و خارجی همچنین برنامه های جنگ و طنز مانند دورهمی و خندوانه و مسابقات ورزشی و برنامه های متنوع نمایشی و غیر نمایشی؛ برای مخاطبان نوروزی در نظر گرفته است.

بازگشت دوباره برخی مجریان، هنرمندان و بازیگران به صدا و سیما

رئیس رسانه ملی گفت: سیاست سازمان صدا و سیما است که از هنرمندان و مجریان و کارشناسان به شکل حداکثری استفاده کند.

دکتر سرافراز افزود: درباره فعالیت و همکاری دوباره برخی افراد که به دلایلی و یا از طریق دستگاه های خاص در مقاطعی همکاری آنها با سازمان قطع شده است، بازنگری شده و یا در حال بازنگری است تا این قطع همکاری ها به حداقل برسد تا رسانه ملی شاهد حداکثر استفاده از هنرمندان؛ کارشناسان و مجریان باشد.

وی افزود: به هر حال سال آینده سالی است که حداکثر بهره برداری از افراد با سابقه و با تجربه را در سازمان صدا و سیما خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:54

به گزارش جام جم سیما ، پوریا پورسرخ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمد حسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری پرداخت.

وی بازیگر مجموعه هایی چون روز حسرت، فرار بزرگ، صاحبدلان، وفا و مسیر انحرافی در اینستاگرام خود نوشت: در کنار بچه های دوست داشتنی محله با اصالت مولوی.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 23:54

جام جم سیماجام جم سیمابازیگر معروف در بچه های جنوب تهران +عکسشبکه های سیما ارزیابی می شوند«ضد گلوله» بپوشید!قدردانی رئیس بنیاد شهید از رسانه ملی در بزرگداشت روز شهداکارم هرگز بـرایم عـادی نمی‌شودپخش اچ دی شبکه مستند افتتاح شدآقای بازیگر همراه با خانواده +عکسبازیگر معروف در ایام طلبگی +عکس«حرفه‌ای‌ها» نوروز 95 در شبکه 5«شکرآباد» میزبان نوروزی مخاطبان شبکه نسیمامید بخشی، اولویت رادیو در سال 95

http://www.jamejamonline.ir Jamejam Daily Fa /Areas/Sima/Content/Theme/Default/Images/logo.png http://Jamejaonline.ir Jamejam Daily

پوریا پورسرخ بازیگر نقش آرش در مجموعه «کیمیا» عکسی سلفی با بچه های جنوب تهران را در اینستاگرام خود منتشر کرد. http://jamejamonline.ir/sima/2321619813750303351/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DA%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%B3 Thu, 17 Mar 2016 17:45:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/12/27/635938300432207801_S.jpg رئیس صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از ارزیابی همه شبکه ها از جهت زیر ساخت های فنی، کیفیت، هویت و منابع خبر داد. http://jamejamonline.ir/sima/2321539444239216636/%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF Thu, 17 Mar 2016 15:20:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/12/27/635938247974639614_S.jpg شبکه‌های سیما در آخرین روزهای اسفند ۹۴ فیلم های سینمایی و تلویزیونی متنوعی را برای مخاطبان خود تدارک دیده اند. http://jamejamonline.ir/sima/2321477468407686561/%D8%B6%D8%AF-%DA%AF%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%BE%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF Thu, 17 Mar 2016 14:06:44 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/12/27/635938202884641345_S.jpg رئیس بنیاد شهید کشور در نامه ای به رئیس سازمان صداوسیما از اقدامات رسانه ملی در روز بزرگداشت شهدا قدردانی کرد. http://jamejamonline.ir/sima/2321467139985997337/%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7 Thu, 17 Mar 2016 13:54:47 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1391/12/21/634985876326847218_S.jpg محمد بحرانی، صداپیشه و متولد سال ۱۳۶۰ در شهر شیراز است. او خالق صدای عروسک دوست‌داشتنی جناب‌خان است. کل‌کل‌های این عروسک با رامبد جوان، برنامه خندوانه را برای بینندگان تلویزیون تماشایی کرده است. http://jamejamonline.ir/sima/2321454417791605419/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D8%A8%D9%80%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%85-%D8%B9%D9%80%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF Thu, 17 Mar 2016 13:45:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/12/27/635938189807723195_S.jpg پخش اچ دی شبکه مستند با حضور رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. http://jamejamonline.ir/sima/2321406691888508570/%D9%BE%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%DA%86-%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF Thu, 17 Mar 2016 12:41:50 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/12/27/635938150140478024_S.jpg تصویری از عزت الله انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران در جمع خانواده مشاهده کنید. http://jamejamonline.ir/sima/2321286017129951126/%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%B3 Thu, 17 Mar 2016 10:20:23 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/07/01/635470884016453979_S.jpg به تازگی عکسی قدیمی از رضا کیانیان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. http://jamejamonline.ir/sima/2321280241677414821/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B7%D9%84%D8%A8%DA%AF%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3 Thu, 17 Mar 2016 10:20:17 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/05/30/635442471631854626_S.jpg مسابقه «حرفه‌ای‌ها» که در گروه اقتصاد و جامعه شبکه پنج به منظور معرفی قهرمانان مهارت‌های حرفه‌ای کشور تولید شده، در ایام نوروز از این شبکه پخش می‌شود. http://jamejamonline.ir/sima/2320810894862554184/%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-95-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-5 Thu, 17 Mar 2016 04:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/09/30/635863206455182581_S.jpg مجموعه شکرآباد (شهر گمشده) به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی در شهرک سینمایی غزالی تصویربرداری می‌شود و سیاوش مفیدی، یزدان فتوحی و دیگر بازیگران این اثر مشغول بازی هستند. این مجموعه ایام نوروز از شبکه نسیم پخش می‌شود. http://jamejamonline.ir/sima/2320805312692740043/%D8%B4%DA%A9%D8%B1%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%85 Thu, 17 Mar 2016 03:00:00 GMT http://www.jamejamonline.ir/Media/Image/1394/12/27/635937726837651321_S.jpg معاونت صدا در سالی که گذشت مبدع خلاقیت‌ها و تحولات زیادی بود از حذف و ادغام برخی شبکه‌ها و واحدهای ستادی رادیو و راه‌اندازی رادیوهای مناسبتی مانند رادیو اربعین و بهاران تا اپلیکیشن‌های جدید، همه و همه نشان داد که رادیو می‌تواند همچنان رسانه‌ای به روز باشد. گفت‌وگوی زیر حاصل مصاحبه کوتاه جام‌جم با نسرین آبروانی، معاون صدای

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 22:31

به گزارش جام جم سیما ، پوریا پورسرخ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمد حسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری پرداخت.

وی بازیگر مجموعه هایی چون روز حسرت، فرار بزرگ، صاحبدلان، وفا و مسیر انحرافی در اینستاگرام خود نوشت: در کنار بچه های دوست داشتنی محله با اصالت مولوی.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 173 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 20:48

به گزارش جام جم سیما ، دکتر محمد سرافراز که امروز همراه با معاون سیما و معاون فنی سازمان صدا و سیما در مراسم آغاز به کار پخش شبکه مستند با کیفیت HD حضور یافته بود بر فراهم کردن شرایط پخش HD در دیگر شبکه ها نیز تاکید کرد.

با اشاره به ادغام شبکه شما در شبکه آموزش و شبکه بازار در شبکه پنج سیما، درباره HD شدن دیگر شبکه ها اظهار داشت: شبکه IFILM از چند روز قبل به شکل HD پخش می شود که برای همه مراکز قابل دریافت است. همچنین قبل از آن پرس تی وی و شبکه تهران برای استان تهران به صورت HD پخش می شده است، امروز هم شبکه مستند به شکل HD پخش می شود و امیدواریم دیگر شبکه ها هم به زودی از ارتقاء کیفی تصاویر برخوردار شوند.

رئیس رسانه ملی در ادامه در پاسخ به ادغام شدن یا نشدن دیگر شبکه ها گفت: فعلا تصمیمی برای دیگر شبکه ها گرفته نشده است، اما شبکه های دیگر از جهت زیر ساخت های فنی، کیفیت، هویت و منابع ارزیابی شده اند و یا می شوند و چنانچه قابلیت ادامه فعالیت به عنوان یک شبکه مستقل را دارا باشند به کار خود ادامه می دهند.

دکتر سرافراز تصریح کرد: در واقع برنامه های خوب شبکه شما در شبکه آموزش و شبکه بازار در شبکه اقتصاد یا همان شبکه پنج به روی آنتن خواهد رفت.

وی درخصوص برنامه های نوروزی هم گفت: رسانه ملی برای نوروز 95 برنامه هایی را تدارک دیده است و با سریال های جدید حداقل سه سریال 1 ، 2 و 3 و پخش فیلم ها و سریال های داخلی و خارجی همچنین برنامه های جنگ و طنز مانند دورهمی و خندوانه و مسابقات ورزشی و برنامه های متنوع نمایشی و غیر نمایشی؛ برای مخاطبان نوروزی در نظر گرفته است.

بازگشت دوباره برخی مجریان، هنرمندان و بازیگران به صدا و سیما

رئیس رسانه ملی گفت: سیاست سازمان صدا و سیما است که از هنرمندان و مجریان و کارشناسان به شکل حداکثری استفاده کند.

دکتر سرافراز افزود: درباره فعالیت و همکاری دوباره برخی افراد که به دلایلی و یا از طریق دستگاه های خاص در مقاطعی همکاری آنها با سازمان قطع شده است، بازنگری شده و یا در حال بازنگری است تا این قطع همکاری ها به حداقل برسد تا رسانه ملی شاهد حداکثر استفاده از هنرمندان؛ کارشناسان و مجریان باشد.

وی افزود: به هر حال سال آینده سالی است که حداکثر بهره برداری از افراد با سابقه و با تجربه را در سازمان صدا و سیما خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 18:30

از فعالیت‌های بحرانی می‌توان به مجموعه کلاه قرمزی (صداپیشه عروسک ببعی و آقای همساده) و استاد همه‌چی‌دون اشاره کرد.

آخرین کار وی نیز در صداپیشگی و دوبله همین جناب‌خان خندوانه است. بحرانی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی از سال ۱۳۸۰ وارد تلویزیون شد و اکثر کارهایش برای گروه سنی کودک و عروسکی بوده است. علاقه بحرانی به نمایش عروسکی از جشنواره‌های تئاتر عروسکی دانشجویی آغاز شد. او که در آن دوران چند کار در این زمینه داشت، با گذر زمان به این موضوع علاقه‌مند شد.

سال ۱۳۸۰ مریم سعادت که داور یکی از این جشنواره‌ها بود، کار او را پسندید و از بحرانی برای کار در یک برنامه تلویزیونی دعوت کرد.

از همان زمان فعالیت او در این مسیر جدی شد. وی همچنین در فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی به عنوان بازیگر حضور داشته است.

به همین بهانه برای ویژه‌نامه نوروز به سراغ او رفتیم تا بیشتر با روحیات این هنرمند آشنا شویم.

برای شروع بگویید با توجه به این‌که عروسک جناب‌خان به محبوبیت زیادی بین مردم رسیده، آیا امکان دارد مستقل شود و جداگانه برنامه داشته باشد؟

جای درست جناب‌خان همین جایی است که الان هست. به نظرم همه عوامل دست به دست هم دادند تا برنامه خوب خندوانه شکل بگیرد. در این برنامه کارگردان، مجری، پارتنرها و عوامل پشت دوربین خوب هستند و در کنار آنها تماشاگرانی حضور دارند که به جناب‌خان انرژی می‌دهند. مجموع شرایط باعث شد جناب‌خان درست سر جای خودش باشد و خوب بازی کند. تصور من این است که جای درستش اینجاست.

تا چه میزان موفقیت جناب‌خان مرهون انرژی‌های مثبتی است که از تماشاگران دریافت می‌کند؟

حضور تماشاگران در خندوانه کمک زیادی به جناب‌خان کرده است تا کارش را درست انجام بدهد. به نظرم مخاطبان حاضر در برنامه خیلی موثر هستند.

کاراکتر جناب‌خان در مجموعه کوچه مروارید شکل گرفت. آیا در آن زمان فکر می‌کردید این شخصیت عروسکی تا این میزان به محبوبیت برسد؟

حقیقتش را بگویم نه فکر نمی‌کردم. کوچه مروارید برای کودکان ساخته می‌شد و به همین دلیل دامنه شوخی‌ها در این برنامه محدود بود. بنابراین ما هم باید محدودیت‌هایی را رعایت می‌کردیم، اما خندوانه برای بزرگسالان ساخته می‌شود و اصولا برنامه‌ای برای شاد کردن و خنداندن مردم است. ضمن این‌که دامنه شوخی‌ها هم گسترده‌تر بود. در این برنامه جناب‌خان بهتر توانست بازیگری کند. در مجموع در آن زمان اصلا تصور نمی‌کردم جناب‌خان بتواند تا این میزان محبوب و مشهور شود.

الان فکر می‌کنید جناب‌خان بازیگر خوبی است؟

به نظرم جناب‌خان لبوفروش خوبی است.

حالا چرا لبوفروشی را برای این کاراکتر انتخاب کردید؟

به هر حال هرکس شغلی دارد. این هم شغل جناب‌خان است.

یعنی دلیل خاصی داشت که شما این شغل را برای جناب‌خان انتخاب کردید؟

به هر حال کاراکتر جناب‌خان جنوبی است. در ابتدا پیشنهاد دادیم شغل‌اش فروشندگی و دوره‌گردی باشد و مسلما هم باید فروشندگی سمبوسه و فلافل را انتخاب می‌کردیم، اما چون نمی‌خواستیم شغل تکراری باشد، به سراغ لبوفروشی رفتیم.

به غیر از لبوفروشی به چیز دیگری هم فکر کردید؟

نه، فکر نمی‌کنم.

پس جنوبی بودنش با لبوفروشی ارتباط نداشت؟

قاعدتا لبوفرشی شغل اختصاصی در منطقه یا جغرافیای خاصی نیست!

با توجه به این‌که جناب‌خان در هر فصل از برنامه خندوانه پخته‌تر می‌شود، الان چه سنی را می‌توان برایش در نظر گرفت؟

من و عوامل نباید به این سوال پاسخ بدهیم. به نظرم این‌طور بهتر است. البته خودم هم دقیق نمی‌دانم و ترجیح می‌دهم این‌طور فکر کنم تا ذهنم برای خلق یک اتفاق تازه‌تر باز باشد، اما معتقدم تماشاگران می‌توانند در این‌باره آزادانه فکر کنند و هر طور دوست دارند سن جناب‌خان را تصور کنند. این اتفاق درست‌تری است.

پس سن و سال جناب‌خان را به‌عهده تماشاگران گذاشتید؟

بله و ترجیح می‌دهم این‌طور باشد.

هیچ وقت هم کنجکاو نشدید بدانید سن و سالش چقدر است؟

مسلما به این مساله فکر کردم، اما ترجیح می‌دهم پاسخی ندهم.

کار عوامل سازنده یک برنامه با محبوبیت عروسک سخت‌تر می‌شود. آیا نگران این مساله هستید که جناب‌خان به تکرار و روزمرگی بیفتد؟

من برای تک‌تک برنامه‌های جناب‌خان در خندوانه نگران هستم. قبل و بعد از اجرا و حتی بعد از ضبط برنامه هم نگران هستم و هم این‌که التهاب دارم. بعد از ضبط هم کنار میز تدوین می‌نشینم. در مجموع بعد از 15 ، 16 سال کار کردن هرگز کارم عادی نشده و همیشه نگران تکرار هستم.

شاید باورتان نشود، اما شب‌های قبل از اجرای جناب‌خان هم درست نمی‌خوابم. حال شما تصور کنید با توجه به این‌که جناب‌خان به این میزان محبوبیت دست پیدا کرد، مسلما نگرانی من هم بیشتر شده است. برای این‌که این عروسک به تکرار نرسد، در فصل جدید برنامه خندوانه به دنبال اتفاقات تازه‌تر هستیم. البته چارچوب شخصیت را حفظ کرده و اتفاقات تازه را به کار اضافه می‌کنیم.

نگرانی بیش از اندازه شما برایتان آزاردهنده نیست؟ با این تعریف فکر می‌کنم همیشه ذهن شما درگیر است؟

حتما این‌طور است، اما لذت توام با سختی و رنج است. فکر می‌کنم در آثاری که خلق هنری وجود داشته باشد، حتما خالق نگرانی‌های خودش را دارد. به عنوان نمونه یک نقاش هم برای خلق تابلویش نگران است یا نویسنده‌ای که می‌خواهد داستان بنویسد با این مساله درگیر است، حتی گاهی این التهاب‌ها وارد زندگی شخصی فرد هم می‌شود و من هم مستثنی از این قاعده نیستم، ولی این سختی لذتبخش است.

قبل از این‌که شخصیت جناب‌خان را خلق کنید، آیا نمونه او را در افراد جامعه و دوستانتان دیده بودید که بخواهید الهام بگیرید؟

فرد بخصوص نه، اما جناب‌خان جنوبی است و من هم دوستان جنوبی خیلی خوبی دارم و حتما برداشت‌هایی از رفتارهای آنها داشتم، ولی این‌که الگوی خاص یا فرد خاصی داشته باشم، باید تاکید کنم که ندارم.

جنوبی بودن جناب‌خان به پیشنهاد خودتان بود؟

بله، در شروع اتاق فکر کوچه مروارید این پیشنهاد را دادم.

چرا؟

به دلیل این‌که جنوبی‌ها خیلی با حال هستند. لهجه زیبا و موسیقی فوق‌العاده‌ای دارند. به نظرم کاراکتر جناب‌خان این طور جذاب‌تر می‌شد.

اما خودتان شیرازی هستید، چرا لهجه شیرازی را برای جناب‌خان انتخاب نکردید که به آن بیشتر مسلط هستید؟

چون قبلا در برنامه کلاه قرمزی کاراکتر
آقای همساده را شیرازی گفته بودم و کارهایی که لازم بود برای این کاراکتر عروسکی خلق کرده بودم و دلم نمی‌خواست تکرار کنم.

پیشنهاد نشده مثل کلاه قرمزی یک فیلم سینمایی هم با جناب‌خان ساخته شود؟

مسلما ما هم مثل همه شما به این مساله فکر کردیم، اما این‌که اتفاقی افتاده باشد یا قدمی برداشته باشیم، نه فعلا در مرحله فکر است.

پس به مرحله اجرا نرسیده است؟

نه، هنوز اجرایی نشده است.

یکی از ویژگی‌های شما در صداپیشگی بده و بستان‌های بداهه‌ای است که در کار دارید و این‌که متکی به متن نیستید. آیا تاکنون پیش آمده که خودتان بداهه حرفی بزنید و بعد بخندید؟

بله، درست می‌گویید بیشتر دیالوگ‌های جناب‌خان بداهه است و با پارتنرها شکل می‌گیرد. باید تاکید کنم که رامبد جوان خیلی پارتنر خوبی است و خیلی خوب هم با عروسک بازی می‌کند. خیلی کم پیش می‌آید بازیگری تا این اندازه با عروسک راحت بازی کند، حتی بازیگران حرفه‌ای هم در این کار خبره نیستند، اما رامبد در مواجهه با عروسک عالی است. همیشه یک خط داستانی در ذهن داریم، اما بقیه موارد بداهه است. البته از دوستانم مشاوره می‌گیرم، اما آخرین اتفاقات در لحظه پیش می‌آید. در ارتباط با سوال شما باید بگویم که چون هنگام اجرا روی خیلی چیزها متمرکز هستم، باید حواسم به دیالوگ‌ها، واکنش‌های رامبد، تماشاگران و حرف‌ مهمانان باشد و ضمن این‌که دو ساز کوبه‌ای برنامه را هم خودم می‌زنم، بنابراین خیلی کم پیش می‌آید که بخندم، اما روزی که سامان گلریز مهمان برنامه بود، جناب‌خان یک حرف بی‌ربط با مضمون این‌که عموی من هم تو پمپ‌بنزین کار کرده، زد که همه خندیدیم.

انجام این همه کار هنگام برنامه برایتان سخت نیست؟

به هر حال هر کاری سختی‌های خودش را دارد.

اگر پارتنرتان به غیر از رامبد جوان، فرد دیگری بود، فکر می‌کردید بتوانید تا این اندازه موفق شوید؟

تصورم این است که رامبد بهترین است.

تا به حال به فرد دیگری هم فکر کرده‌اید؟

به نظرم این زوج و ترکیب جواب داده است. تصورم این است که این زوج در برخورد با خیلی از کاراکترهای دیگر جواب می‌دهند. می‌توان این زوج را حفظ کرد و کنارشان کاراکترهای دیگر اضافه کرد. این اتفاق خوبی است.

شما تا امروز کارهای متنوعی انجام داده‌اید، اما می‌خواهم بدانم دنیای بچه‌ها برایتان جذاب است یا بزرگ‌ترها؟

خیلی برایم فرقی نمی‌کند. پاسخ کلیشه‌ای این است که بگویم دنیای بچه‌ها جذاب است و پاسخ صادقانه این‌که برایم فرق نمی‌کند و دنیای بزرگ‌ترها به اندازه دنیای کوچک‌ترها جواب می‌دهد.

اگر همزمان یک کار کودک و بزرگسال به شما پیشنهاد شود، کدام یک اولویت دارد؟

بستگی به نوع کار و شرایط دارد. حتما به جزئیات توجه می‌کنم و این‌که کجا حالم بهتر است.

شما خالق صدای خیلی از عروسک‌ها بودید. اگر قرار باشد یکی از آنها را انتخاب کنید که از اجرایش خیلی لذت می‌برید، کدام را خواهید گفت؟

پاسخی ندارم. اگر هم داشته باشم، بهتر است همیشه در دل محمد بحرانی باقی بماند.

بهترین آرزویی که برای جناب‌خان دارید، چیست؟

امیدوارم جناب‌خان تا زمانی کار کند که مردم دوستش داشته باشند، کسی از دستش خسته و ناراحت نشود. ضمن این‌که هیچ وقت هم تکراری نشود. اگر روزی این اتفاق بیفتد، بهتر است برود سر خانه و زندگی‌اش!

فکر می‌کنید روزی به اینجا برسد که برود
سر خانه و زندگی‌اش؟

نمی‌دانم. ان‌شاءالله برود. به هر حال جناب‌خان هم دل دارد و امیدوارم به هر چه دوست دارد، برسد.

موافقید چند تا سوال نوروزی هم از شما بپرسم؟

بله، بفرمایید.

شنیدن نام سفره هفت‌سین چقدر برایتان خاطره‌انگیز است؟

من خوراکی‌های عید را بیشتر از همه چیز دوست دارم.

اگر قرار باشد بین خوراکی‌های سفره هفت‌سین سیب، سنجد، شیرینی و... یکی را انتخاب کنید، کدام را خواهید گفت؟

(با خنده) من اصلا سیب دوست ندارم و میوه مورد علاقه‌ام نیست. فکر نمی‌کنم تا الان کسی به من سیب تعارف کرده باشد و من برداشته باشم، اما برعکس عاشق خیار هستم. اگر قرار باشد بین خوراکی‌های سفره هفت‌سین یک چیز را انتخاب کنم، حتما سنجد خواهد بود. معمولا مردم در نوروز سراغ سنجد می‌روند و خیلی هم خوب است. سکه سر سفره هفت‌سین اگر طلا باشد، خیلی بیشتر دوست خواهم داشت.

آیا تا به حال شده سکه طلا عیدی بگیرید؟

(با خنده) نه!

سکه طلا عیدی داده‌اید؟

نه خانم! ما آن‌قدر پولدار نیستیم که سکه طلا بدهیم!

اولین جایی که بعد از نوروز عید دیدنی می‌روید، کجاست؟

در این پنج سال اخیر عید نداشتم و مرتب سر ضبط کلاه قرمزی بودم، اما اگر سر کار نباشم، ترجیح می‌دهم شیراز بروم و کنار پدر و مادرم باشم.

پس در این پنج سال با جمع عروسک‌ها نوروز را جشن گرفتید؟

بله، فقط یک تا دو ساعت برای سال تحویل تعطیل بودیم و بقیه روزها سر کار بودیم.

این را دوست داشتید یا نداشتید؟

هم حال می‌دهد که مردم با دیدن کار لذت می‌برند و هم این‌که پیش خانواده نیستی، ناراحت‌کننده است. اما عید را خیلی دوست دارم، چون می‌توان خوابید، کارتون دید و به دیدن اقوام رفت.

فکر می‌کنم با این تعریف عاشق تعطیلات هستید؟

من عاشق تعطیلات هستم و مناسبتش هم فرقی نمی‌کند. از تعطیلات خیلی کیف می‌کنم. از بچگی هم عاشق تابستان و ایام عید بودم و از پیک نوروزی هم واقعا بدم می‌آمد.

الان خوشحال هستید که پیک نوروزی ندارید؟!

(با خنده) بله، خیلی خوشحالم که دیگر اول مهر هم مدرسه نمی‌روم!

وقتی برای سال تحویل خانه هستید، ذهن‌تان باز هم سمت کار است؟

نه، در آن لحظه ذهنم هم در خانه است. اتفاقا لحظه‌ای که گفته می‌شود آغاز سال... را خیلی دوست دارم، چون سال تحویل ما همزمان با شروع بهار است و ما ایرانی‌ها بهترین و درست‌ترین عید را داریم.

الان هم عیدی می‌گیرید؟

از پدر و مادرم گاهی عیدی می‌گیرم البته اگر شیراز باشم. تهیه‌کننده کلاه قرمزی هم هر سال سررسید کلاه قرمزی را به ما عیدی می‌دهد تا یادگاری بماند، اما خیلی عیدی نمی‌گیرم و بقیه توقع دارند به آنها عیدی بدهم. شرایط خیلی سخت شده است. (با خنده)

چی عیدی می‌دهید؟

پول، چون خودم هم بچه بودم دوست داشتم پول عیدی بگیرم. الان هم بچه‌ها پول دوست دارند.

به بزرگ‌ترها هم عیدی می‌دهید؟

نه بابا چه خبره که به بزرگ‌ترها عیدی بدهم!

منظورم خواهرزاده و برادرزاده‌ها هستند که دانشگاهی هستند.

بله، اگر پیش‌شان باشم حتما عیدی می‌دهم.

و صحبت پایانی؟

اگر جناب‌خان و بقیه عروسک‌ها مردم را خوشحال کردند، از آنها می‌خواهم برایمان دعا کنند.

فاطمه عودباشی - ویژه‌نامه نوروز 95 جام جم

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 17:10

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، در این نامه اقدامات رسانه ملی در ترویج و نهادینه سازی روز بزرگداشت شهدا که جلوه ای از فرهنگ تحسین برانگیز بزرگداشت یاد و خاطره شهدای معزز به عنوان اسطوره های همیشه ماندگار تاریخ کشور و تکریم جامعه شاهد و ایثارگر کشور است را شایسته تقدیر و تشکر دانست.

رئیس بنیاد شهید در این نامه با تشکر از تدابیر شایسته و مساعدت های دکتر محمد سرافراز از همراهی کارکنان رسانه ملی در انعکاس مطلوب و فعالیت شایسته پیرامون روز بزرگداشت شهدا در رسانه ملی قدردانی کرد.

جام سیمای ایران...
ما را در سایت جام سیمای ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان simajam بازدید : 116 تاريخ : پنجشنبه 27 اسفند 1394 ساعت: 17:10